söndag 16 mars 2014

Hundmötes- och miljöträning i Slottskogen!

I dag bar det iväg till slottskogen för lite hundmötesträning och på köpet får man ju en hel del miljöträning. Med oss hade vi även Tesla vilket gjorde trippen till staden lite roligare och trevligare. Hopper fick lite pussar och jag fick prata hund! 

Och hundmöten fick vi i massor och båda dårarna skötte sig så fint, så fint så och jobbade på så bra :D Vi satte oss vid rastgården och fikade lite och vandrade sedan vidare - de flesta mötena gick väldigt bra och Hopper skvallrade grymt bra. I slutet var det något möte han inte riktigt kunde sortera bort men trots att han inte vek bort så iakttog han med ett fint och lugnt kroppsspråk och inga mopsfasoner syntes. Gött mos! Eftersom han började bli lite mätt i slutet och han var såpass lugn så valde jag i några möten att lugnt berömma om han tog till några lugnande signaler istället. Allt som allt är jag väldigt nöjd över dagen.

Medan vi väntade på vagnen tillbaka så passade vi på att träna lite och jag fick information om att jag behöver träna i lite stökigare miljöer. Hopper stannar inte i bubblan efter belöning utan stannar upp och kollar in allt runt om så det är bara att ge sig ut och träna i lite stökigare miljöer helt enkelt.

Men vilka duktiga hundar vi hade idag och på onsdag har Hopper date med världens lugnaste och finaste labradorhane på 10 år.

I brist på bilder från idag så bjuder jag på lite gamla bilder från ett av Hopper och Teslas första möte 







Inga kommentarer: