söndag 9 juni 2013

En minnilägerdag!

Lägret började nio och jag vaknar tio i nio - va f-n ska inte valpar vara morgonpigga ;)

Men ingen av oss var sugna på å stressa så jag messade och sa att vi kommer när vi kommer och tog en lugn lugn morgon. Vi kom lagom till första fikapausen och hälsade på vår nya valpkompis :) En liten dobermann valp på 4 mån så vi ska på valpdate snart har vi tänkt och lämna gamlingarna hemma. Det kan de nog må bra av och så är det alltid bra för matte att få prata valpfunderingar!

Sen var det vår tur och vi körde lite jaktinkallningar och hopp - eller ja så mycket hopp kan man väl inte kalla det egentligen men att gå mellan två pinnar med en liten bräda emellan sysslade vi med. Passet efter lunch gjorde vi åter lite jaktinkallningar och lite jaktstarter och då fick jag tom en början på byteslek - min lilla kampschappis :)

Jag vallade även en liten ruta och lade ut lite godisar i den för att lära han slå på näsan och med en gång koppla männsikodoft och sökande. Jag har ju gjort massor med godissök med min gamle men hade inte tänkt på att valla en ruta redan nu så det var ett kanontips. Maria Brandels "Nosarbete" är beställd så här ska pluggas på och börja valpspåras.





Sen gjorde vi en tidig eftermiddag och tog adjö till alla klubbkompisar för en underbart trevlig helg. Väl hemma var Hopper trött så han fick åka i ryggsäck på magen när jag rastade faran. I rastgården fick han komma ut och nosa lite och säga tjena brosan, sen fick han hoppa i igen, och sen dess har vi sovit - eller ja vi hade ett kort pass med burlekar och har vart ut på gräsmattan och rastat oss och jag har städat. Full fart och ett burr :)





Inga kommentarer: