torsdag 23 maj 2013

Kurser hit och kurser dit!

Just nu trivs jag som fisken i vattnet med två kurser på gång samtidigt :) Visst tiden känns lite knapp för nu hade man ju velat träna hela tiden men tack och lov enligt den svarta faran så jobbar hans matte under dagarna så han får lite lugn och ro :)

På klickerkloks onlinekurs så är första lektionen fotgående. Och ja just det, visst har jag nämnt att det hänt något konstigt med vårat fria följ? Ja, i och för sig har det väl aldrig varit 100% men bättre än vad det är nu har det i varje fall varit - tror jag iaf :) Jag bestämde mig för att börja arbeta igenom svängarna rätt rejält, och redan efter en dag så tror jag nog att de ser lite bättre ut.

Igår var det också fjärde tillfället på Mona-kursen och vi jobbade lite med fria följet, eller ja jag jobbade med mina högersvängar, apportering och med ställande. Planen för att speeda upp ställandena är att köra det frivilligt under bakåtmarsch och jag kan belöna både vanliga, bara de är bra, och hoppstå - huvudsaken att det är ett bra :)

Kort film på högersvängar:

Inga kommentarer: