söndag 23 september 2012

Äntligen lite promenadork!

Eftersom jag vart rätt rejält förkyld med massa feber och hosta har hunderiet gått på sparlåga. Surt var det att jag bestämde mig att ge återbud till tävlingen igår men det hade vart orättvist att starta för Den svarta farans skull och jag hade nog heller inte orkat. Men jag orkade i alla fall ta en relativt lång promenad och det var härligt.

En sväng upp till Svarte Mosse blev det men jag höll mig på slingan då jag inte tänkte utmana min nyvunna energi - enligt sjukvårdsupplysingen på nätet är det vanligt att man känner stor trötthet efter en luftrörskatarr och det är inget man kan träna bort utan det får ta den tiden det tar att komma igen helt enkelt. Fick till och med lite sommarfeeling när vi hamnade vid detta fält:


Och sen fick jag lite höstfeeling när vi stötte på dessa läckra svampar :)


Det var en himla skön tur. Lite trött blev jag men Den svarta Faran behövde onekligen en lite längre vecka efter en vecka med ytterst lite promenadaktivitet. Väl hemma gick jag till Coop och handla och köpte med ett märgben hem. En festlig lördag blev det och en nöjd hund! 



Idag har vi tagit en runda ned till havet och passat på att simma en massa innan det blir för kallt. Han är lite stel i bakpartiet och det gör att jag ska ta mig i kragen och beställa tid hos ett proffs. Annars har vi idag tränat rutan, tvåans apport och lite detaljer i fotgåendet. Det var skoj - känns som lite nytändning att få klura på att lära in nya saker och inte bara traggla med ettans gamla moment.

Inga kommentarer: