söndag 1 december 2013

Första advent!

Så då var det december, men än finns här ingen snö och det är heller inte särskilt kallt men det kommer nog :)

Helgen har varit lugn och i fredags, eftersom jag slutade redan 13.00, blev det en tur i Svarte Mossen.

Underbar sysselsättning för en ung schappepäls - not! Just nu är han päls inte rolig och jag tycker jag kammar och kammar men tovorna haglar tätt. De är inte stora men ändå. Såg på fejjan värsta skräckexemplet på en labradoddle där hela underullen blivit som en enda stor tova så nu ska det kammas rejält :) 

Lördagmorgon tog vi oss en tur i Flunsåsskogen. 





Mina två fina!


Och så här slut blir man efter rallyträning med A hennes två lurviga:


I morse var vi iväg till Sisjön och spårade och lekte upplet. Hopper fick två korta spår: Spår ett gick så där. Han är fortfarande lite tveksam och har inte nåt driv, men spår två gick mycket bättre och han hade mera driv. Flamenco vet jag inte var han sysslade med. Han var konstig i dag, gnällig som fan och inte riktigt med i matchen...alls. Ja, ja han var iallafall nöjd när vi kom hem och de har bägge i princip sovit hela tiden med undantag för en liten rastning, och lite lek. 

Nästa vecka är det dags att börja kampanja vardagsinkallning med Hopper. Det är lite tråkig träning men eftersom han faktiskt sprang fram till Exit för någon vecka sedan så måste jag verkligen ta tag i det. Han är ju så otroligt följsam så jag använder ju knappt inkallning med honom men jag måste ju ha en för tillfällen där det är nåt intressant som drar och intressanta saker lär det väl inte bli mindre av när han snart fyller året :) Och eftersom jag övat inkallning så otroligt mycket med Flamenco så känner jag att jag i allafall har en rätt fylld verktygslåda med övningar och knep - gäller bara att ta fram dem! 

I lydnaden så ska jag kampanja vara nära mig eftersom jag märkte en tendens i rallyn att han är väldigt luftig och satte sig långt, långt i från mig. 

Det var lite kul att köra på i en bana och en annan tanke jag fick var att jag ska utmana och köra lite mer kedjor och uthållighet. Dags att köra på lite :)




Inga kommentarer: