lördag 19 oktober 2013

Skogspromenad!

Idag har vi tagit en härlig tur i Skändla - eller ja precis i början när vi hörde en massa skott och trodde oss höra en hund som skällde så fick vi för oss att vi var mitt i älgjakten hur man nu kan jaga älg så centralt men man vet ju aldrig. Efter ett tag så insåg vi att man nog inte kan skjuta så mycket om man är på jakt och troligare är ju att det finns en skjutbana där i närheten. Så ja det blev mycket skotträning idag - och lite fika :)




Senare la jag ett kort lydnadsspår - tredje för Hopper och det gick bra men inte så klockrent som förra gången. Dels så verkade han kolla av att det verkligen inte låg några godisar på sidan av och det räknar jag försvinner av sig själv när han blir säkrare  på uppgiften och dels så gick det lite fort i slutet och det är ju bara att jag kommer ihåg det och är beredd att hålla emot lite mer. Nu har Flamman legat ett bra tag och dags att ta det - idag är det ett klurigt sår över mycket asfalt så det är tveksamt om han fixar det. Ska bli spännande och jag tänker tillåta honom att vinda in vinklarna rätt mycket eftersom jag tror det blev lite för svårt och han kommer tappa det lite då och då!

Inga kommentarer: