söndag 7 juli 2013

Semester!

Första semesterhelgen och det är sol :) Sol i massor så det man kan ju inte annat än vara nöjd med första semesterhelgen!

Nu börjar fyra veckors bootcamp för lilla Hopper - nu ska här tränas en massa bra grunder men vi började med lite häng nere hos syster yster och hennes odågor till barn ;) Eller nja odågor kan man ju inte kalla det. Hopper blev lite väl förtjust i lilltjejen och försökte hoppa upp på henne men hon lärde sig fint att hantera det plus att vi vuxna ju fick gå in å styra upp. Han somnade sedan fint i stortjejens knä och snarkade gött. Förutom att han var lite väl påstridig på lilltjejen visade han inga tendenser what so ever till att tycka barn är jobbiga eller läskiga - snarare tvärtom =)

Den stora faran ja han har också skött sig fint - mestadels hahah De är lite väl vaktiga för min smak och de kommer de alltid vara så det handlar om att få det under kontroll helt enkelt. Ett enkelt litet boff och sen ska det vara bra - bara ta fram storslängan och betinga, betinga och betinga och så småningom så har nog rätt beteende fötts. Faran träffade även på det värsta han vet - en igelkott - och herrejävlars vad han gick i taket. Han fick pausa lite i bilen då och när han kom ut igen var han tvungen å kolla läget lite men inget mer. Skönt jag var lite orolig att det skulle sätta sig så han skulle gå på tårna upp til himmlen under resten av kvällen.

man blir trött av att vakta tomten

   
knähunden Hopper
Väl inkrupna i  tältet och vi låg och hade det mysigt tror ni inte att det går förbi ett gäng ungar och smäller inte en , utan massvis men smällare så Fnyset han skakar och är livrädd och eftersom svåger min faktiskt tål han hyfsat bra så fick han sova inne i huset med min bror och jag och Hopper som inte bryr sig ett dugg sov vidare i tältet. Ja skottfast är han måste man ju säga =)

I veckan har jag o Faran tränat lite rally:
Helt okej men vissa småsaker som behöver lite putsning finns inför stundande debut.

Jag å Hopper tränar fortsatt på varsågod och har börjat lite på sändande till target inför rutan.


Och killarna kommer överens helt okej nu. Våra morgonpromenader går oftast över en fotbollsplan och då der det ut så här:

Ensamhetsprojektet då? Ja det går fortsatt framåt och ljuset på tunnel det börjas skönjas.

Inga kommentarer: