lördag 29 juni 2013

Inspirationsdag och uppdatering!

Det blir lite dåligt uppdaterat på bloggen men jag, eller vi, har helt enkelt fullt upp! Det tar ett tag för vardagens lunk att komma tillbaka när man införlivar en ny flockmedlem - och jag och Faran hade det ju rätt otroligt bekvämt innan har jag förstått men bekvämt hur roligt är det egentligen? Lite utmaningar måste man ju ändå ha här i livet och varför inte skaffa ny hund och nytt jobb exakt samtidigt då ;)

Jag och Hopper har idag tillbringat dagen med att lyssna på Siv Svendsen och Maria Brandel på eventet "Drömmen om eliten". Imorgon ska jag sätta mig och skriva rent anteckningarna och få struktur på tankarna. Något jag redan känner är att jag ska leka, grundträna, kedja och tävlingsträna rätt rejält och inte stressa fram färdiga moment med Hopper. Det var en trevlig dag och jag träffade på två andra schappisägare - alltid trevligt =)

Jag har även bytt hund i onlinekursen för Klickerklok eftersom Farans kropp inte riktigt fixar explosiviteten i lydnadsmomenten och där grundar vi för fart och varsågod.  Här är den första träningsvideon på farten :)


Hopper har även hunnit med å busat med andra schappisar och det tyckte han var roligt. Lite kände han nog igen sig :) Han har också varit på resande fot med min mor och han är smidig att ha i bilen - han sover gött i buren och han charmade tydligen alla uppe vid min brors grävning. Då passade jag och Faran på att åka till klubben och köra lite rallybanträning i ösregn ena dagen och andra dagen passade jag på att vara social på puben - och det var himla gött att vara valpfri i två dagar och hinna sakna skiten ordentligt. Det blev bra tomt här hemma då!

Och ja just det projekt ensamhetsträning går framåt! Inte stora steg men stadigt framåt så det här ska vi nog ro i land! 

Inga kommentarer: