tisdag 7 maj 2013

Upp och ned!

Sist jag var i Kungsbacka så märkte jag att något hade hänt med vårt fria följ - vad jag har gjort har jag fortfarande inte listat ut men det börjar rätta till sig lite. Problemet var att han helt hade tappat position åt alla håll och kanter, och eftersom jag inte riktigt kommit på vad jag gjort som förstört det har det varit svårt att komma till rätta med det.

Är det rallyn funderar jag? Fattar han inte att det är skillnad på nära och fot? Bör jag göra en större momentrutin? Är det så han verkligen fattar inte att i fot då duger det inte att gå som i nära (alltså lite längre bak och lite längre ifrån)? Jag hoppas inte det...

Annars har vi nog en period där vi står och får rätt många bakslag, men det var ju inte länge sen vi hade en massa framsteg i både apporten, fjärren och rutan så det kanske inte är så konstigt att vi stannar här ett tag och sen tar ett kliv framåt?

Imorgon är det kurs för Mona - då ska vi jobba med rutan! Härligt! Jag behöver verkligen gå kurser för att träna fast lite pinsamt är det då vi inte gjort läxan vilket var att köra en massa runt :)

Sedan 22 maj börjar onlinekursen i tävlingslydnad för Klickerklok - det ska bli skoj! Jag tror och hoppas jag kommer lära mig massor och stackars svarta faran - nu blir det även diregering, konskick och vittring på agendan :)

På lördag ska vi köra tävlingsträning - ska bli riktigt skoj! Ska göra en plan tills dess men först ska vi ner och hänga i Falkenberg och äta kaniner...

Inga kommentarer: