söndag 28 april 2013

Utflyktstime!

Idag tog jag och Svarta faran oss en tur bort till de fina kvarteren i södra Göteborg. Genom ett område med gigantiska villor med havsutsikt gick vi, och jag tänkte "Ååh jag kanske ändå ska bo på landet!"

En härlig tur runt Stora Amundsön blev det. Svarta Faran hade nog käkat raketbränsle till frukost för det gick i 120 idag. Hmm det hade nog inte vart så fel å ta till ett gammalt beprövat knep från hans ungdomstid - nämligen ett stort, stort näringssök innan vi promenerar! Tja runt kom vi iaf och han fick ha lina på sig eftersom det stod stora skyltar om att hunden ska vara kopplad och en lina är väl ett stort koppel eller ;)

Men erkännas ska väl göra att vid en liten sväng i skogen såg jag rådjursskrap och en vild Fara så då var jag glad över linan. Likaså häromdagen såg vi tre rådjur skuttandes iväg och inte kunde jag släppa faran då inte, och heller ingen lina jag hade så det blev ett skrittpass i koppel i skogen istället (usch så tråkigt) - får nog återigen ha med linan som en ständig följeslagare för rådjur nej se det vill vi inte ha jagat.







Igår var vi iväg i Kba å tränade. Nöjd över att jag åkte till en bk å tränade och glad att träffa hundfolk å träna med - mindre nöjd över vårt ff, leken och första rutan pass. Mer nöjd över att efter längre pass och nytt rutan pass bättre det gick.

Motivationen till hunderiet si sådär nu är - vi har en del grunder som inte sitter t ex byteslek, lek och runt. Orkar jag ta tag i det eller ska jag köra på? Jag tror vi kör på :)

Inga kommentarer: