söndag 18 maj 2014

Vättlefjäll runt - light!

Idag har jag, mamma och hundarna vandrar Vättlefjäll runt typ. Vi valde lightleden som var 11,7 km och det tar sin tid men vi tog det också lugnt, fikade, åt mat och pausade för att det var vackert. Hundarna har haft en kanondag. och skött sig strålande med undantag för det första hundmötet då vi satt å tog kaffe. Hopper fick gå lös i princip hela tiden eftersom jag valde att ha Flamenco i bälte så håller sig Hopper inom en väldigt tight radie. Flamenco kan ibland dra med honom ut på längre äventyr men själv så håller han sig gärna nära. Flamenco fick rusa i går och jag tror inte hans kropp hade pallat att han gått ens i lina idag  - på detta sättet har det också blivit väldigt lättsamt för mig eftersom jag inte behöver ha koll på samma sätt, och eftersom vi var ute så länge är Flamenco bra trött ändå :)

Inga kort men här är leden tagen ur boken "Vandring i och runt Göteborg":



Inga kommentarer: