lördag 28 december 2013

Jul, jul och snart nytt år!

Jag har flytt staden och tillbringar julen och nyår ute hos mamma på västkusten. Mycket skönt! Det smäller mindre men det kommer ju självklart vara rejält mycket smällare på nyår men ändå mindre än i stan. Främst är det nog smällandet innan som jag upplever som mindre och än så länge så går i alla fall Flamenco med på kvällsrunderna.

Men igår hände något otippat. Hopper har ju inte reagerat något på skott men igår smällde grannungarna smällare på farstun (alltså väldigt nära lägenheten) och Hopper satte igång att vaktskälla :/ Positivt var ju att han inte verkade rädd. Jag tänker dock att man inte kan vara nog försiktig så han fick av Flammans Zylkene idag - hinner ju ge några dagar iallafall plus att jag var till charken och köpte ett gäng märgben plus att jag hoppas de inte smäller på förmiddagen så vi kan ta en riktigt lång tur runt Fyren. Hmm förhoppningsvis så tar sig folket ut på ängarna och smäller för inte f-n behöver man smälla mitt i området - till och med en annan hoppar ju till då!

Det är gött ute på landet men det blir lite strukturerad träning - iofs inte helt fel att tagga till ibland genom att inte träna och låta saker sjunka in. Vi har dock småtränat lite och det är ju fotgåendet som vi kampanjar där och det går framåt men det blir ett eget inlägg.

Vår stora kampanj i vardagen nu var ju inkallning och den har jag ju kunnat träna på promenaderna men nja lite si och så är det med det. Men första målet är i princip avklarat och det var att han ska vända om på "en femöring" och komma fort. Det gör han - nästan alltid. Tendensen att stanna upp och se ut som han inte har en aning om vad jag pratar om finns där fortfarande så egentligen är inte ens det delmålet uppnått helt. Jag har faktiskt inte testat det så mycket främst för att jag inte har långlina med mig och att det på våra promenader inte varit varken hundar, männsikor eller djur ute, men han lystrar snabbt på inkallningar med Flamenco som störning, eller som idag då han fick varsågod för att rusa till stranden och bröt sig utan problem på inkallning. Så inkallningen går framåt men jag vill ha mer tryck i det och en högre "hjärntvättskänsla". Ska jag nå mitt satta mål så får jag ligga i nu :)

Så här i nyårstider så är det ju dags att summera och göra nya mål. Summerar kommer jag göra sedan när jag är hemma igen, men målen är rätt lätta att sätta. De är inte så stora och många eftersom jag och Hopper lever på devisen "sakta men säkert", och Flamman verkligen börjar kännas smågammal nu :)

Mål med Hopper under 2014:

- LP1
- mh test
- hd och ed röntgen

Mål med Flamenco under 2014:

- RLD N (till hösten isf om hans kropp vill)
- gå en specialsökkurs

Mål 2014 med mig själv.

- ta körkort 


2 kommentarer:

Frida sa...

Gott Nytt! Hoppas det smäller till ett minimum och att grabbarna fixar det bra. Jag och Tesla hittade en av Hoppers leksaker i skogen, den lilla med pip i😊

Ida o Flamenco sa...

Gott nytt själva! Haha det är bra att ha en malle som går där man har varit när man har en Hopper :)