fredag 14 juni 2013

Boktugg och tränig!

För det första så sover tydligen inte Hopper alls på nätterna utan sysslar med detta:

  

Undra vad han vill ha sagt med det egentligen ;) Ja, jag hör eller märker inget trots att han kryper över mig och tar böckerna och tappar dem i golvet men min bror han vaknar: "Kunde du inte tagit bort boken då?", frågar jag. "Äh jag var ju också trött", svarar han då! Ja ja får var glad att det bara är en av böckerna som inte är min ;) 

För det andra har han varit otrolig duktig valp idag - han har varit själv fem minuter ca utan å skälla =) Och han har varit med upp i hallen och tränat och skött sig finfint. Han gillar nog gallerburar bättre för när han käkat upp alla korvbitar jag slängde i buren stod han fint å titta på när jag och Flamenco körde rutan. Stundtals under kvällen har det kommit lite skall men oftast har han varit tyst och käkat korv i buren. Jag försöker burträna och göra lite burlekar med iaf ett mål mat om dagen. Jag och Hopper lekte lite ruta och sen lekte vi ännu mer. Sen gjorde vi lite bakåtmarsch och massa lek under kommendering - lite valpträningstävling sådär och han var riktigt kul att ha med sig. Tror vi kommer få mycket kul ihop han och jag =) Min mobilkamera kan tydligen inte ta så bra bilder i rörelse därav blir de suddiga: 














Rutan med Faran gick faktiskt riktigt bra och ett tag var han riktigt i gasen och jag tycker att han söker upp rutan mycket bättre nu och att han hittar sin stopppunkt bra. Han tjuvar nån gång och kan stanna innan och testa så jag får komma ihåg att lägga in lite riktningsträning och bara springa igenom rutan då och då. Vi kommenderades under läggande också och han la sig på tävlingsledarens kommando - har aldrig hänt innan men det är ju bara att träna lite att de kommenderar och jag inte lägger så det ska nog inte bli ett problem. Annars var han i sista kedjan ovanligt slarvig med utförandena men det tror jag kan bero på att det var sent o han var trött, kissenödig och lite uppe i varv. Summasummarum en riktig trevlig träning hade vi och trevligt träningssällskap =)

Inga kommentarer: