söndag 24 mars 2013

Träningsdag i solen!

Idag tog vi ett träningspass nere vid Eriksberg på en pir. Började med gripa-apport rätt träning, sen tänkte jag uthållighetesträna lite rallylydnad men jag fick inte upp han. Detaljtränade lite då tills han var med och då länkade jag. Måste hitta rätt uppvärmning för att gå ut och köra flera moment i rad, vilket gäller både lydnad och rally. Efter det var det dags för lite skick till target - vi tränade det för länge sedan men nu i och med rutan så kände jag att det var dags att hämta upp den kunskapen och det är inte klockrent :/ Har problem med att få upp intensiteten, flytet, att han vänder upp tidigt osv. Att få han att jobba från mig har jag riktigt svårt för och tror jag tänker lägga mycket krut på det under Mona-kursen.

Senare gick jag ut och gjorde lite runda nåt träning - återigen har vi svårt för flyt, galopp och avstånd - men det är nog ett av de första passen jag kör med att runda nåt ute och med tanke på att det var en hel del hundar som gick förbi blev det även en bra störningsträning och sett ur den aspekten vart det en riktigt bra pass. leken är inte med på filmen men efter första loja försöket så kom han igång i den och det med bravur :) Så bra han har blivit på att leka med tanke på hur det såg ut för några år sedan - Bästa byrackan ever!

Inga kommentarer: