onsdag 12 juni 2013

Valpkurs och valpbus!

Igår hade vi första tillfället på valpkursen - eller ja det var teorigenomgång och Hopper var väl måttligt road. Han hade ju varit hemma och latat sig med bror min hela dagen så till min förvåning så kom han inte riktigt till ro med en gång utan la sig, reste sig, la sig, började bita på filten osv men då flyttade jag ned på golvet till honom och körde lite ryggsäck - och inte lång tid tog det innan han sov så offknappen finns kvar :) Den kom monterad som A kallade det och den vill vi behålla!

Idag sa också min bror att han skällde mindre i morse när jag gick än igår så han börjar vänja sig med att jag går och kommer och idag när jag vart till tvättstugan så har han inte sagt något - visst både Flamenco och bror min är kvar men det är ett första steg och tänk vilken lyx jag har som ha en sån underbar familj som ställer upp och bor här under denna period - om en vecka kommer mamma och har en veckas semester med Hopper och Faran. Faran får lite lite träning nu men på fredag är det inbokat ett rejält pass i hallen, och imorgon ska jag lägga ett spår till honom tänkte jag. Han har ju också fått sina promenader själv på dagen och A hade idag vart ute i skogen och busat med honom så han verkar rätt tillfreds ändå!

Idag har vi vart på valpdate med dobermannvalpen som vi träffade i helgen och de har busat och busat och haft så skoj - båda var lite försiktiga uppe på klubben och den andra valpen har tyckt att andra hundar varit läskiga och då passade de ju bra ihop tänkte vi - men att vi hade försiktiga valpar märkte vi inte idag - full rulle var det och Hopper var rätt tuff minsann men lyssnade ändå bra på den andra valpens signaler om när det blev lite mycket och vice versa. Vi fikade också länge och båda var så duktiga på att bara vila - superduktiga valpar!

Vi glömde ta kort för det var så roligt att titta på dem men i slutet på promenaden försökte jag få till några iaf.

















Inga kommentarer: